قرآن وعترت اهل بیت(ع)

قرآن وعترت اهل بیت(ع)
مذهبی عرفانی

- نخست به ابراهیم صلوات بفرستید!  
شب بود، جمعى از اصحاب در محضر رسول خدا – صلى الله علیه و آله – نشسته بودند و از بیانات آن بزرگوار بهره مند مى شدند، آن بزرگوار در آن شب این جریان را بیان کرد و فرمودند:
آن شب که من را به سوى آسمان ها به معراج بردند یعنى در شب ۱۷ یا ۲۱ ماه رمضان سال ۱۰ یا ۱۲ بعثت هنگامى که به آسمان سوم رسیدم ، منبرى براى من نصب نمودند، من بر عرشه منبر قرار گرفتم و ابراهیم خلیل – علیه السلام – در پله پایین عرش منبر قرار گرفته بودند و سایر پیامبران در پله هاى پایین ترى قرار داشتند. در این هنگام على – علیه السلام – ظاهر شد که بر شترى از نور، سوار بود و صورتش مانند شب چهارده مى درخشید، و جمعى چون ستارگان تابان در اطراف او بودند، در این وقت ، ابراهیم – علیه السلام – به من گفت :
این (اشاره به على (ع ) کدام پیامبر بزرگ و یا فرشته بلند مقام است ؟
گفتم : او نه پیامبر است و نه فرشته ؛ بلکه برادرم و پسر عمویم و دامادم و وارث علمم على بن ابى طالب است .
پرسید: این گروهى که در اطراف او هستند، کیانند؟
گفتم : این گروه ، شیعیان على بن ابى طالب هستند.
ابراهیم – علیه السلام – علاقه مند شد که جزء شیعیان على – علیه السلام – باشد به خدا عرض کرد: پروردگارا!من را از شیعیان على بن ابى طالب – علیه السلام – قرار بده .
در این هنگام جبرییل نازل شد و آیه ۸۱ سوره صافات را خواند و ان من شیعته لاءبراهیم .؛ و از شیعیان او در اصول اعتقادات ابراهیم است .
پیامبر – صلى الله علیه و آله – به اصحاب فرمود: هر گاه بر پیامبر پیشین صلوات فرستادید، نخست به من صلوات بفرستید، سپس به آنها، جز در مورد ابراهیم خلیل – علیه السلام – که هر گاه خواستید به من صلوات بفرستید، نخست به ابراهیم خلیل – علیه السلام – صلوات بفرستید.
پرسیدند: چرا؟
فرمودند: به همین دلیل که بیان کردم ، او آرزو کرد تا از شیعیان على بن ابى طالب باشد.
۱۴۹ – صلوات جامع
 
عمار ساباطى گوید:
من نزد امام صادق – علیه السلام – بودم ، مردى گفت : اللهم صل على محمد و اهل بیت محمد امام – علیه السلام – به او فرمود: اى مرد! دایره را بر ما تنگ ساختى . آیا نمى دانى که اهل بیت همان پنج تن اصحاب کساء هستند و بس ؟
مرد پرسید: چگونه بگوییم ؟
فرمود: بگو: اللهم صل على محمد و آل محمد تا این که ما و شیعیان ما نیز داخل باشیم .
۱۵۰ – صلوات ناقص
 
پیامبر اسلام – صلى الله علیه و آله – فرمودند: بر من صلوات ناقص ‍ نفرستید! پرسیدند: صلوات ناقص کدام است ؟
رسول خدا – صلى الله علیه و آله – فرمودند: این که بگویید: اللهم صل على محمد و ادامه ندهید، بلکه باید بگویید: اللهم صل على محمد و آل محمد.
۱۵۱ – حفظ قداست صلوات
 
نباید که صلوات فرستادن وسیله اى براى کسب شهرت و نیک نامى باشد، صلوات فرستنده نباید بر مردم به خاطر فرستادن صلوات منت بگذارد و بخواهد از این راه مال و جاهى کسب کند، بلکه باید صلوات را از چشمداشت هاى دنیوى دور کند تا مقبول درگاه خدا گردد.
۱۵۲ – آغاز صلوات بر نام پیامبر
 
معاویة بن عمار مى گوید:
در محضر امام صادق – علیه السلام – نام برخى از انبیاء را به میان آوردم و بر او درود و صلوات فرستادم . امام صادق – علیه السلام – فرمود: وقتى نام یکى از پیامبران را بر زبان آوردى ، صلوات را با نام محمد – صلى الله علیه و آله – آغاز کن ، و چنین بگو: على نبینا و آله و علیه السلام .
خود حضرت نیز در ادامه فرمود:
درود خداوند بر محمد و آل او و جمیع پیامبران باد.
۱۵۳٫ از بین برنده نفاق
 
رسول خدا – صلى الله علیه و آله – فرموده است :
ارفعوا اءصواتکم بالصلاة على فاءنها تذهب بالنفاق ؛
آواز خود را هنگام فرستادن صلوات بر من بلند کنید؛ زیرا که آن نفاق را خواهد برد.
۱۵۴ – ذکر دنباله صلوات
 
امام صادق – علیه السلام – فرمود:
از پدرم شنید که مردى به پرده خانه کعبه چسبیده و مى گوید:
بار خدایا! رحمت فرست بر محمد، پس پدرم به او فرمود: اى بنده خدا! آن را دنباله بریده مکن ، حق ما را به ستم مبر، بگو: اللهم صل على محمد و اءهل بیته
۱۵۵ – نسب آل محمد (ص )
 
رسول خدا صلى الله علیه و آله فرمود:
صلوات ناقص (بدون ذکر آل محمد) براى من بر زبان نیاورید؛ بلکه به اهل بیت من نیز صلوات بفرستید و در هنگام صلوات آنان را نادیده نگیرید؛ زیرا تمام نسب ها در قیامت قطع مى شود مگر نسب من .
چون یکى از شما مى خواهد در نماز تشهد بخواند باید بگوید: بار خدایا! بر محمد و آل محمد – علیهم السلام – درود بفرست ، و بزرگى و کرامتى که به آنان داده اى جاوید و پیوسته بدار، و بر آنان رحم فرماى چنان : بر ابراهیم و آل ابراهیم – علیه السلام – درود فرستاده اى و کرامتشان را جاوید داشته اى و بر آن رحم کرده اى که تو ستوده و بزرگوارى .
۱۵۶ – رسول خدا صلى الله علیه و آله فرمود:
 
کسى که بر من صلوات بفرستد؛ ولى بر آل من صلوات نفرستد، بوى بهشت را استشمام نخواهد کرد.
۱۵۷ – صلوات در تشهد نماز
 
رسول خدا – صلى الله علیه و آله – فرموده است :
اذا تشهد احدکم فى الصلاة فلیقل : اللهم صل على محمد و على آل محمد، و بارک على محمد و على آل محمد، و ارحم محمدا و آل محمد، کما صلیت و بارکت و ترحمت على ابراهیم و على آل ابراهیم انک حمید مجید ؛
۱۵۸ – آثار صلوات بر محمد و آل او
 
ابن سنان از امام صادق علیه السلام نقل مى کند: روزى پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله به على علیه السلام فرمود: آیا تو را مژده ندهم ؟
عرضه داشت : بفرمایید، پدر و مادرم فدایت باد! تو همیشه به خوبى مژده دهنده هستى .
حضرت فرمود: جبرییل براى من چیز شگفت آورى آورده .
على علیه السلام پرسید: چه آورده یا رسول الله ؟
فرمود: به من خبر داد هر گاه کسى از امت من ، بر من صلوات فرستد و به دنبال آن بر اهل بیت من صلوات فرستد براى او درهاى آسمان باز خواهد شد و بر او فرشتگان هفتاد بار صلوات فرستند، گر چه گنهکار و بسیار خطا کار باشد. سپس گناهان از او مى ریزد، چنان که برگ از درخت مى ریزد. پروردگار تبارک و تعالى مى فرماید: لبیک اى بنده من و سعدیک ! و به فرشتگان خود مى فرماید: اى فرشتگان من ! شما بر او هفتاد بار درود فرستادید و من بر او هفتصد صلوات مى فرستم و چون بر من صلوات فرستد و به دنبال آن صلوات بر من ، نیاورد اهل بیت مرا (و فقط بگوید اللهم صل على محمد، میان آن و آسمان هفتاد پرده افتد و خداوند بزرگ فرماید: لا لبیک ، لا سعدیک اى فرشتگان من ! دعاى او را بالا نبرید، مگر آن که به نبى من ، عترت او را ملحق سازد و بگوید: اللهم صل على محمد و آل محمد، پیوسته محجوب است تا آن که به من اهل بیتم را ملحق گرداند.
(۸۳)


نظرات شما عزیزان:

موبایل مجانی
ساعت23:41---8 بهمن 1391
با سلام!
همکار گرامی اگر طالب ابن هست که با کمترین هزینه بهترین گوشی را داشه باشید لطفاً یه سری به وبلاگ من بزنید!
اموزش هایی در این زمینه اونجا هست که میتونه برای شما مفید باشه!
امید وارم استفاده کنید!
وبلاگ:http://www.freeiphone5.parsiblog.com
با تشکر!


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ شنبه 7 بهمن 1391برچسب:, ] [ 15:47 ] [ رضا ] [ ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان قرآن وعترت اهل بیت (ع) و آدرس etrat-ahlebeit.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 18
بازدید ماه : 103
بازدید کل : 47278
تعداد مطالب : 16
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1



150px" height="75px"/>

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

سایت خدماتی بیست تولز

>
☼ ساخت کد صوتی ادعیه برای وبلاگ ☼